Introversiune versus extroversiune în lumea modernă

      Am depistat un site cu informații foarte interesante documentare.digitalarena.ro, practic o bibliotecă de documentare pe varii subiecte. În consecinţă, m-am abonat; astfel că primesc e-mail cu noile titluri și o scurtă descriere a ceea ce este prezentat în acel documentar. Fac o treabă excelentă cei ce au realizat acest site.
Dorind să vizionez acest documentar: La răscruce de drumuri - Durerile nașterii unei noi viziuni asupra lumii


Crossroads - Labor Pains of a New Worldview from Adina A. on Vimeo.

am sesizat că acesta fusese depistat pe site-ul Universul cunoașterii, iar curiozitatea bat'o vina, mă făcu să caut pe site-ul cu pricina. Am descoperit astfel o prelegere TED care m-a pus pe gânduri:
Susan Cain, autoare a cărții "Liniștea: Puterea introvertiților într-o lume care nu se oprește din vorbit" aduce în discuție conceptul de a fi introvertit și cum este acesta neînțeles de societatea noastră care preamărește tipul extrovertit. Urmărind expunerea ei, pe de o parte m-a făcut să-mi doresc a citi cartea (care deocamdată nu am găsit-o tradusă în română) iar, pe de altă parte, mi-a deschis o portiță de înțelegere a celor două concepte antagonice. Cred cu tărie că ideile expuse în cele câteva minute sunt o deschidere spre înțelegerea comportamentului uman și bănuiesc că citirea cărții va permite o aprofundare a acesteia. Punerea în paralel a informațiilor din articolul Introversiunea - Extraversiunea al psihologului Mirela Zivari cu cele dezvăluite în înregistrarea Susanei Cain oferă o nouă dimensiune a înţelegerii acestui antagonism introvertit - extravertit.

Comentarii

Postări populare