Noam Chomsky

         Astăzi s-a nimerit ca subiectul de navigare pe Google să fie Noam Chomsky urmare a unui articol apărut pe Hot News prezentând punctul său de vedere privitor la terorism spunând că USA este teroristul nr. 1 din lume.. Am citit câteva din răspunsurile cititorilor articolui, astfel că, din dorința de a înțelege de ce lumea este așa de înverșunată împotriva sa, am continuat navigarea, astfel că am ajuns la următorul articol de pe Hot News care fusese preluat de pe www.contributors.ro al cărui subiect de data asta făcea referire la faptul că numitul Chomsky fiind de profesie lingvist ar trebui să își dea cu părerea doar pe chestiunea în care s-a școlit. Am citit și aici o serie de răspunsuri, unele mai vehemente decât altele, iar ceea ce am citit m-a impulsionat în a scrie acest articol.
         Așadar am constatat cu scârbă cum majoritatea achiesau la ideea că acest om ar trebui să înceteze a-și mai spune părerea, ceea ce ar trebui să fac și eu, dacă am merge pe aceeași linie de idei, și, nu să spună că pur și simplu ideile pe care le expune sunt nelalocul lor sau neavizate, că nu sunt de acord, ci că ar trebui să... tacă. Şi ăsta este cel mai deranjant fapt, că nu mai este nevoie de statul comunist pentru ca să ți se ceară tăcerea, căci dragii cetățeni vor aclama în gura mare că trebuie să te abții în a-ți expune ideile altfel, cine știe, te vor linșa, dacă nu fizic, cel puțin social. Dar să merg mai departe cu o altă descoperire în această navigare ce mi-a atras atenția: folosirea sintagmei "escroc ordinar". Şi pentru ce sunt necesare aceste epitete!? De ce, indiferent de nivelul celui care apostrofează o idee sau alta, există nevoia de a sublinia părerea cu un epitet negativ de soiul mai sus menționat!?  Am stat şi m-am gândit nițel.... când mă cuprinde pe mine însămi o atare nevoie de a crea asemenea epitete!? Şi, mi-a picat fisa!... atunci când fac referire la situații sau fapte despre a căror părere mi-o exprim în van căci efectul este zero. Așadar, într-un cuvânt, neputința, este aceea care ne duce spre acest mod de exprimare larg răspândit printre oamenii de rând (am folosit sintagma om de rând în definirea omului a cărui impact social este minimal). Bineînțeles că vor fi mulți aceia care vor sări cu argumente contra, dar îi invit pe aceștia ca înainte de a da cu barda să își facă o introspecție sinceră a momentelor în care epitetele acestea practic irump din gura lor sau în scris și numai apoi să sară bătăioși să contrazică.
       




Comentarii

Postări populare